loading...
سرگرمی،حاشیه،اخبار،همه عکس،ورزش،دانلود،تفریحی،و...
goldanpic بازدید : 376 نظرات (0)

  دو کنسول بازی ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ دو ابرقدرت فناوری مایکروسافت و سونی را متقابلاً به چلش می کشند.

استادیت: هیجان بروز شدن پلی استیشن ۴ و به بازار آمدن ایکس باکس وان در بین طرفداران گیم فزونی یافته است. بر روی کاغذ پلی استیشن ۴ واقعاً بیداد می کند ولی این روزها نام Xbox one بر سر زبانها است.

 

هنگامی که مشخصات فنی این دو دستگاه اعلام شد برتری پلی استیشن ۴ کاملاً مشخص شد. آنچه مربوط به بازی های رایانه ای است پلی استیشن ۴ ارائه بهتری در ملزومات گیم داشت. زیرا مشخصات کلیدی روشن می کنند که کدام دستگاه می تواند در اجرا موفق تر باشد.

سرعت

 

سونی و مایکروسافت هر دو از پردازنده های AMD هشت هسته ای برای این دو کنسول استفاده کرده اند. معماری اینگونه CPUها ویژه ی رایانه های جمع و جور،تبلت ها و گوشی های هوشمند است.مایکروسافت سرعت پردازنده را از ۱٫۶ گیگاهرتز به ۱٫۷۵ گیگاهرتز ارتقاء داده است. سونی نیز چیزی در این مورد نگفته است و به نظر می رسد همان سرعت قبلی ۱٫۶ گیگاهرتز باشد. در نهایت خون جدیدی به رگهای ایکس باکس وان تزریق شده است.

 

 

مقایسه ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴

 

گرافیک

 

هنگامی که از واحد گرافیکی این دو دستگاه صحبت می شود داستان متفاوت می گردد. هر دو از کارت گرافیک AMD Radeon GPUs بهره برده اند. ایکس باکس وان از AMD853 مگاهرتزی استفاده کرده است و پلی استیشن۴ از ۸۰۰ مگاهرتزی. اما نکته مهم اینجاست که سونی برای پلی استیشن خود از GPU بهره برده که ۱۸ محاسبه در آن واحد انجام خواهد داد در حالی که کنسول ایکس باکس وان مایکروسافت ۱۲ مجاسبه در آن واحد می تواند انجام دهد. پردازنده سونی قدرتی برابر با ۱٫۱۵۲ واحد خواهد داشت و پردازنده مایکروسافت ۷۶۸ واحد. در بازی های سنگین گرافیکی این مساله بسیار مهمی استکه گرافیک شما چقدر قدرت و توانایی برای اجرای بازی داشته باشد و کند عمل نکند. بر اساس همین عملکرد برخی از صاحبنظران معتقدند که پلی استیشن ۴ می تواند ۱٫۵ برابر قوی تر از ایکس باکس وان باشد. اگر بخواهیم این گفته را تفسیر کنیم می توانیم بگوییم پلی استیشن ۴ تا ۴۰% بهتر است.

 

حافظه جاری (رم)

 

در اینجا جریان کمی پیچیده تر است. هر دو کنسول به ۸ گیگابایت حافظه رم مجهز هستند ولی ایکس باکس وان از حافظه DDR3 بهره برده است در حالی که پلی استیشن ۴ از GDDR5 که با توجه به ۳۲ مگابایت ESRAM داشته مایکروسافت. کمی به تعادل نزدیک می شویم.

 

 

کنسول پلی استیشن سونی

بررسی بازی

 

بازی های مشابه ای که برای این دو دستگاه ساخته شده است از جمله بازی Call of Duty و Battlefield 4 در همه موازد محیط اجرای بازی ها در پلی استیشن ۱۰۸۰ پیکسل و ۹۰۰ پیکسل است در حالی که برای هر دو بازی محیط گرافیکی در ایکس باکس وان ۷۲۰ پیکسل. تعداد فریم ها در بازی های پلی استیشن بیشتر از ایکس باکس وان است.

 

 

کنسول پلی استیشن سونی

سهولت توسعه

 

موارد برشمرده شده برای ایکس باکس وان مثل شمشیر دولبه است که با توجه به برنامه های مایکروسافت می تواند هم خوب باشد هم بد. ولی در مورد پلی استیشن ۴ سونی باید گفت نوآوری های سونی سالانه است و باید تا سال آینده منتظر توسعه بنشینیم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
درود بر همه ی دوستان گرامی... به وبلاگ تفریحی و علمی goldanpic خوش امدید... از مطالب لذت ببرید و استفاده کنید...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    طرفدار کدام تیم هستید؟
    آیا دوست دارید معروف بشوید؟