loading...
سرگرمی،حاشیه،اخبار،همه عکس،ورزش،دانلود،تفریحی،و...
goldanpic بازدید : 341 نظرات (0)

اوایل سال 2006 بود که جهان فوتبال و تمام دوست داران ان با ظهور دو پدیده در سطح فوتبال اروپا رو به رو شدند. یکی به نام رونالدو که تازه از پرتغال به منچستر یونایتد رفته و زیر نظر فرگوسن در حال رشد بود و یکی هم لیونل مسی که دوران نوجوانی در لاماسیا که همان مدرسه فوتبال بارسلونا است در حال پیشرفت بود. نخستین نبرد آنها در نیمه نهایی فصل 2006-2007 لیگ قهرمانان اروپا بود که منچستر در دو بازی رفت و برگشت مدافع عنوان قهرمانی را حذف کرد و به فینال راه یافت. فصل بعد اما نوبت مسی بود که خوش بدرخشد و در نهایت در فینال با گلی که به ثمر رساند بارسلونا را فاتح لیگ قهرمانان کرد. پس از ورود رونالدو به مادرید رقابت بر سر بهترین بازیکن جهان بین این دو بازیکن بالا گرفت و الان شش سال است که این دو بازیکن به طور پیاپی در بین سه نامزد نهایی بهترین بازیکن جهان قرار میگیرند و به نوعی این عنوان را به انحصار خود درآورده اند. در زیر مقایسه ای بین این دو بازیکن بزرگ انجام شده است:

1- سرعت و دریبل

بدون شک رونالدو در سرعت بر نه تنها مسی بلکه بر اکثریت بازیکنان جهان غلبه دارد. کار کردن زیر نظر سریع ترین مرد جهان باعث شده است تا سرعت رونالدو به صورت عجیبی زیاد شود. مطمئنا تیمی که رونالدو را در اختیار دارد در ضد حمله یکی از خطر ناک ترین تیم های جهان است. اما در دریبل قضیه فرق می کند. لیونل مسی با دریبل های خود میتواند قوی ترین خطوط دفاعی دنیا را هم نابود کند اما رونالدو سعی کرده است با سرعت بالای خود این توانایی اش را بالا ببرد که تا حد بسیار بالایی نیز موفق بوده است.

2- توانایی بازی سازی و کار گروهی

کریس رونالدو خیلی به فکر بازی سازی در زمین نیست و هدف اول او مثل مسی گلزنی است. رونالدو در خیلی از صحنه ها تکروی می کند و خیلی کمتر از مسی به مهاجمان تیمش پاس میدهد.

اما لیونل مسی با توجه به هوش و ذکاوت خاص خود و دید کافی در زمین در خیلی از مواقع در نقش یک پاسور حرفه ای عمل می کند. کسانی که فوتبال را حرفه ای دنبال می کنند بارها دیدن که پاس های مسی چاره گشای تیمش بوده. از خصوصیات دیگر مسی در بازی سازی می توان به تکنیک و مهارت بالای او و کنترل توپ اشاره کرد که با در اختیار داشت توپ و جا گذاشتن بازیکنان میتواند فضای مناسبی برای مهاجمان تیمش فراهم کند.

3- شم گلزنی

رونالدو در ضربات آخر بسیار عالی عمل می کند ولی باید گفت مسی فوق العاده است.

رونالدو در گلزنی روش های خود را دارد و در بیشتر گل های رونالدو می توان دید که دوست دارد توپ را به صورت نمایشی به گل تبدیل کند و همین امر باعث شده فقط کمی کمتر از مسی گلزنی کند. به طور ساده تر بگیم کار را برای خود کمی سخت می کند.

اما کافیست مسی در پشت 18 قدم و داخل 18 قدم صاحب توپ شود طوری توپ را وارد دروازه میکند که انگار با یک دستگاه نشانه گیری کامپیوتری توپ را وارد دروازه می کند. شاید بتوان گفت مسی فقط به فکر گل کردن توپ است و خیلی به حرکاتی نمایش رو نمی آورد و همین موضوع باعث شده که شمع گلزنی مسی بهتر از رونالدو باشد     حال به نظر شما کدام یک بهتر است؟

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
درود بر همه ی دوستان گرامی... به وبلاگ تفریحی و علمی goldanpic خوش امدید... از مطالب لذت ببرید و استفاده کنید...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    طرفدار کدام تیم هستید؟
    آیا دوست دارید معروف بشوید؟