loading...
سرگرمی،حاشیه،اخبار،همه عکس،ورزش،دانلود،تفریحی،و...
goldanpic بازدید : 1003 نظرات (0)

1. کروکودیل آب شور

بزرگترین خزنده جهان کروکودیل آب شور میباشد.طول نرها به بیش از 6 متر و طول ماده ها تا 4 متر میرسد.وزن آنها تا 1200 کیلوگرم هم ثبت شده استخطرناکادامه

نحوه شکار در این کروکودیل بسیار ماهرانه و قدرتمند شکل میگیرد.کروکودیل آب شور بعد از دیدن طعمه به زیر آب فرو میرود طوری که فقط چشمانش در سطح آب قرار میگیرد و به آرامی به سمت طعمه حرکت میکند و در یک لحظه طعمه را با استفاده از آرواره های قدرتمند خود به داخل آب میکشد.این خزنده برای اینکه انرژی خود را برای کشتن طعمه هدر ندهد بلافاصله بعد از حمله شکار خود را به زیر آب فرو میبرد و طعمه را غرق میکند.

2. اختاپوس حلقه آبی

این اختاپوس اندازه یک توپ گلف است ولی سم آن به قدری قدرتمند است که یک انسان بالغ را در عرض چند دقیقه میکشد. و هیچ پادزهری برای آن شناخته نشده است. سم اختاپوس آبی دومین سم کشنده شناخته شده برای انسان به شمار می رود .

هنگامی که سم اختاپوس وارد بدن شما شود، در ابتدا احساس تهوع میکنید.دچار تاری دید میشود و سپس در مدت چند ثانیه نابینا میشوید . شما قدرت لمس کردن ، تکلم و بلعیدن خود را از دست میدهید . 3 دقیقه بعد شما فلج شده ودیگر توان نفس کشیدن ندارید . آخرین چیزی که قربانی میبیند اختاپوس حلقه آبی است 

3. عنکبوت سرگردان برزیلی

عنکبوت‌های سرگردان برزیلی در رکوردهای جهانی گینس رکورددار سمی‌ترین عنکبوت‌های جهان هستند. ۰.۰۰۶ میلی‌گرم از سم آن‌ها می‌تواند یک موش را بکشد. نیش این عنکبوت‌ها می‌تواند در یک ساعت انسان را از پای درآورد .

آن‌ها بیشتر از هر گونهٔ عنکبوت مسئول مرگ و میر انسان هستند. با این وجود بیشتر کودکان زیر ۷ سال قربانی آن‌ها می‌شوند.تنگی نفس، جاری شدن شدید بزاق، لرزش و نعوظ دردناک از نشانه‌های گزیده شدن توسط عنکبوت سرگردان برزیلی است

4. مار تایپه ای: 

این خزنده مهلک آسیایی 50 برابر از مار کبرا کشنده تر است. ذره ای به اندازه یک بلور کوچک نمک از سم این مار برای از پا در آوردن انسان کافیست.

5. اسب آبی

اگرچه اسب ها ی آبی اغلب گیاه خوار هستند اما به شدت تهاجمی هستند، اسب آبی آفریقایی از حیوانات خطرناک و تهاجمی به حساب می‌آیند و در صورتی که انسان به ایشان نزدیک شود به انسان حمله می‌کنند و مرگ آورند.

6. اژدهای کومودو

 این گونه که به تیرهٔ بزمجه‌ایان تعلق دارد، بزرگ‌ ترین گونهٔ بزمجه است که در موارد نادری تا ۳ متر هم رشد می‌کند و وزن آن به حدود ۷۰ کیلوگرم نیز می‌رسد

اژدهای کومودو تقریباً همه چیز خوار ٬ (حتی گوشت فاسد و گندیده) می‌باشد و در هر وعده غذایی می‌تواند تا ۸۰ درصد وزن خود تغذیه کند. قادر به شکار حیوانات بزرگی مانند آهو، گراز و حتی انسان است .

7. حلزون مخروطی

حلزون های مخروطی در انواع مختلفی در حدود نزدیک به 500 گونه زندگی می کنند و از کشنده ترین حلزون ها هستند، آن ها زهری در بدن خود دارند که بسیار کشنده است. سم این حلزون ها به قدری سمی و قوی است که می تواند جاندار نیش خورده را فوراً فلج کند .

 

8. ماهی سنگی

این ماهی که در نوع بالغ خود می تواند تا 50 سانتی متر رشد کند بیشتر در سواحل صخره ای استرالیا دیده میشود. این ماهی با استتار قابل توجهی که دارد سم های خطرناکی نیز از بدنش خارج می کند به طوری که توانایی کشتن انسان های مختلف را به راحتی دارد.

9. قورباغه سمی دارت

این حیوان که در جنگل های بارانی زندگی می کند سم کافی برای کشتن ده مرد بالغ را در بدن خود دارد. این حیوان از جمله بزرگ‌ ترین قورباغه‌ها در بین بیش از صد گونه قورباغه دارت سمی است و به‌ طور متوسط طول آن بزرگ‌ تر از دو و نیم سانتیمتر است . 

10. ماهی پفی

یکی از سمی ترین مهره داران دنیا همین ماهی پفی است و جالب است بدانید در فهرست ۲۵ غذای عجیب دنیا قرار دارد و مردم ژاپن موقع خوردن آن لذت زیادی می برند. اگر زهر خطرناک این ماهی وارد بدن شما شود دیافراگمتان را از کار انداخته و مانع تنفس شما می شود.   منبع:پژواک

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
درود بر همه ی دوستان گرامی... به وبلاگ تفریحی و علمی goldanpic خوش امدید... از مطالب لذت ببرید و استفاده کنید...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    طرفدار کدام تیم هستید؟
    آیا دوست دارید معروف بشوید؟